Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_160655} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Jeg så tumbnailen nede i hjørnet og tenkte umiddelbart: Arne Strømme!
Og det stemte jo... :-)
For et oppsyn på denne mannen, og jeg kan ikke unngå å få assosiasjoner til enkelte av Albert Uderzo`s tegneseriefigurer..
Espen A. I.
Hei Arne og takk for igår.
Liker umiddelbart utrykket på modellen og han kjører sin egen stil. Bra dempet bakrunn som igjen forsterker kontrastene i hans fjes.
Mvh Espen AI
Ketil M.
Bra Igjenn! harlig utrykk, men tror et lite kutt i venstre siden gjør seg!
Eirik H.
Underleg skrue, men eg blir ikkje heilt klok på biletet her. Kuttinga av hovudet og hals har eg litt problem med, samt at profilen i seg sjølv ikkje framstår som spesielt interessant i lengda. Teknisk bra, med fine kontrastar, men teknikken i seg sjølv er ikkje nok for å redde biletet i mine auge.
Dag J.
Teknisk er dette veldig bra, selvsagt, og han er en underlig skrue og vel verdt å vise frem.:)
Men ellers så sier jeg meg litt enig med EH. Kuttingen i pannen og kompet er litt snodig og faller ikke helt i smak her. Du pleier å ha sterke meninger og bevissthet om det, så jeg er spent på hvorfor du ha gjort som du har gjort.
Bjørn H.
Synes det smale utsnittet gjenspeiler seg i blikket til mannen, nemlig mannens (mulige) begrensede utsyn grunnet øynebrynene.
Mannen forøvrig er et sant ''look'' på hvordan trollmannen Miraculix i Asterix ser ut uten skjegg og hår. ;o)
Noe som Amund Blix Aaeng over er inne på.
Mesterligt utført som vanlig Arnerix ;o)
Bjørn
Marit E.
Bestemt kar, detta, gitt!
Jeg er blitt så vant til dine pannebraskkuttinger at jeg synes dette var som det skulle være, jeg. Profilen er vel mildt sagt uvanlig, det er så. Men, så spør jeg meg, ja, hva så? Hm, dine bilder er aldri ''ferdig avduket''. Det er historier både foran og bak. Men her strever jeg med å finne ut hva du vil.
Kanskje du for en gangs skyld ville ta bilde av en mann med en interessant profil?
Kveill i stuggu, iallefall!
Marit
Bjørn H.
Jeg mente ikke negative begrensinger av diverse utsyn, bare så dette er klart, hehe
Mente det postitivt i lange utsyn, og synes ditt utsnitt passer som hånd i hanske med mannens øye ''syn'' og bildet ellers.
En versjon med '' mere'' hode, ville selvsagt funke, men ikke i denne sammenheng.
Et fullt opplyst ''topphodeparti'' ville kollidert med, unnskyld utrykket , et sammenskrumpet og gammelt hode/ansikt, så som sagt passer utsnittet perfekt her, og jeg håper du Arne har noen lignende ord eller ideer om hvorfor du har gått for dette utsnittet.
Ellers er det tekniske også toppers!!
God kveld!!
Bjørn
Erlend B.
Undrer meg også over kuttingen her. Uansett, et severdig portrett og teknisk topp.
Mvh. Erlend
Arne S.
Normalt bør man ikke forklare egne bilder. Men siden det er flere konkrete spørsmål om samme problemstilling, lanserer jeg en tankerekke:
Tenk dere at dette er åpningsscenen på en film. Mannen fokuserer på noe utenfor bildet. Det ligger en forventning i luften. Det valgte utsnittet tvinger betrakteren til å konsentrere seg om mannens uttrykk og den horisontale bevegelsen langs mannens blikk. Vi venter at noe skal skje. På film skjer det ved at kamera zoomer ut og dreies langsomt rundt og bak mannes hode. I dette tilfelle skjer det i betrakterens fantasi. (Bjørn, du har din fantasi i behold! :-)
Takk for gode innspill!
Knut-Inge J.
Fabelaktige tonar. Eg ser eit menneske som har sett mykje - og mykje annaleis enn eg sjølv. Like fullt - i brøkdelen av eit sekund rykker den gamle til og blikket hans blir fanga - igjen.....
Rolf S.
En skikkelig bestemt gammel herremann. Fast blikk, ørnenese og ''trassig'' hakeparti. Ønsker ingen diskusjon med denne karen. ( kverulant ? )
Lyset gir ansiktet fin form og ''stofflighet''. noe din sort / hvitt - teknikk også bidrar til.
Ketil K.
Hva annet enn profilportrett her! Litt av et ørneblikk på denne unike karaktertypen. Utrolig bra detaljering i ansiktet, og som sammen med toner, passe tett utsnitt og passe diffus bakgrunn gir et førsteklasses resultat.
Thomas A.
morsomt
Stig B.
Flott portrett av et ansikt med karakter. Teknisk bra selvsagt, med tett og fint utsnitt.
Mvh Stig
Odd Tore S.
Her havner oppmerksomheten rett på øyet:
Hva er det festet på? Er det festet på i det hele tatt? Har han nedsatt syn?
Hodet ser horisontalt, øyet ser nedover. Ser litt sløret ut.
Hvorfor må du irritere med det håret fra øyenbrynet som skjuler svaret?
Men forventningen ser jeg ikke, dette harde ansiktet viser ingen forventning, muligens en besluttsomhet, muligens en bitterhet. Og det virkelige blikket er skjult.
Odd Tore
Stine J.
Dette var da litt av en underlig skrue. :-) Blikket hans leder ut av bildeflaten og får meg til å undres hva han ser på. Vanskelig å tyde uttrykket hans.
Veldig bra s/h toner som vanlig fra deg. Rolig og fin bakgrunn.
mvh Stine
Stine J.
Dette var da litt av en underlig skrue. :-) Blikket hans leder ut av bildeflaten og får meg til å undres hva han ser på. Vanskelig å tyde uttrykket hans.
Veldig bra s/h toner som vanlig fra deg. Rolig og fin bakgrunn.
mvh Stine
John G.
Bra!
Uten å ha finlest alle kommentarene - men ser allikevel i farta at det er bemerkninger på utsnittet - vil jeg påpeke at jeg hadde foretrukket et enda tettere utsnitt. Gjerne 10-15% tettere på i overkant. Slik det er nå, blir kuttingen oppe nesten litt tilfeldig.
Bprtsett fra det overnevnte, et finfint profilportrett...
John :-)
Arne S.
Takker!
Normalt har jeg sans for tette utsnitt slik du nevner, John. Grunnen til at jeg valgte dette utsnittet er tegningene i håret, ikke minst de små hårstråene som går ned i pannen. Jeg synes dette tilfører det mørke, harde ansiktet en (nødvendig) kontrast. Det er fristende på sammenligne det med et musikk, der diskant og bass begge er nødvendige ingredienser.
Skalperingen er for å unngå at betrakterens blikk glir ut av bilderammen oppe. Men jeg ser innvendingen.
Lasse F.
Eit fantastisk bilde etter mi meining! Har ein svakhet for bilete av eldre menneske. I tillegg til å skape eit spørsmål om kva mannen ser på, viser profilen det markerte underbittet til mannen. Likar òg at sjegget, augebryna og håret til mannen er så tydeleg. Einaste eg kunne tenkt meg var å kanskje ha litt meir av augene til mannen. Men som sagt, eit herleg bilete :)
Mvh. Lasse Fløde
Eivind B.
Så utrolig fett portrett!
Så kul profil
Av alle vinkler du kunne tatt dette bildet fra, gir dette utsnittet en aldeles henrivende effekt, helt etter min smak.
Diggbart. Mvh Eivind
Arne S.
Takker for to inspirerende kommentarer! :-)
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Og det stemte jo... :-)
For et oppsyn på denne mannen, og jeg kan ikke unngå å få assosiasjoner til enkelte av Albert Uderzo`s tegneseriefigurer..
Liker umiddelbart utrykket på modellen og han kjører sin egen stil. Bra dempet bakrunn som igjen forsterker kontrastene i hans fjes.
Mvh Espen AI
Men ellers så sier jeg meg litt enig med EH. Kuttingen i pannen og kompet er litt snodig og faller ikke helt i smak her. Du pleier å ha sterke meninger og bevissthet om det, så jeg er spent på hvorfor du ha gjort som du har gjort.
Mannen forøvrig er et sant ''look'' på hvordan trollmannen Miraculix i Asterix ser ut uten skjegg og hår. ;o)
Noe som Amund Blix Aaeng over er inne på.
Mesterligt utført som vanlig Arnerix ;o)
Bjørn
Jeg er blitt så vant til dine pannebraskkuttinger at jeg synes dette var som det skulle være, jeg. Profilen er vel mildt sagt uvanlig, det er så. Men, så spør jeg meg, ja, hva så? Hm, dine bilder er aldri ''ferdig avduket''. Det er historier både foran og bak. Men her strever jeg med å finne ut hva du vil.
Kanskje du for en gangs skyld ville ta bilde av en mann med en interessant profil?
Kveill i stuggu, iallefall!
Marit
Mente det postitivt i lange utsyn, og synes ditt utsnitt passer som hånd i hanske med mannens øye ''syn'' og bildet ellers.
En versjon med '' mere'' hode, ville selvsagt funke, men ikke i denne sammenheng.
Et fullt opplyst ''topphodeparti'' ville kollidert med, unnskyld utrykket , et sammenskrumpet og gammelt hode/ansikt, så som sagt passer utsnittet perfekt her, og jeg håper du Arne har noen lignende ord eller ideer om hvorfor du har gått for dette utsnittet.
Ellers er det tekniske også toppers!!
God kveld!!
Bjørn
Mvh. Erlend
Tenk dere at dette er åpningsscenen på en film. Mannen fokuserer på noe utenfor bildet. Det ligger en forventning i luften. Det valgte utsnittet tvinger betrakteren til å konsentrere seg om mannens uttrykk og den horisontale bevegelsen langs mannens blikk. Vi venter at noe skal skje. På film skjer det ved at kamera zoomer ut og dreies langsomt rundt og bak mannes hode. I dette tilfelle skjer det i betrakterens fantasi. (Bjørn, du har din fantasi i behold! :-)
Takk for gode innspill!
Lyset gir ansiktet fin form og ''stofflighet''. noe din sort / hvitt - teknikk også bidrar til.
Mvh Stig
Hva er det festet på? Er det festet på i det hele tatt? Har han nedsatt syn?
Hodet ser horisontalt, øyet ser nedover. Ser litt sløret ut.
Hvorfor må du irritere med det håret fra øyenbrynet som skjuler svaret?
Men forventningen ser jeg ikke, dette harde ansiktet viser ingen forventning, muligens en besluttsomhet, muligens en bitterhet. Og det virkelige blikket er skjult.
Odd Tore
Veldig bra s/h toner som vanlig fra deg. Rolig og fin bakgrunn.
mvh Stine
Veldig bra s/h toner som vanlig fra deg. Rolig og fin bakgrunn.
mvh Stine
Uten å ha finlest alle kommentarene - men ser allikevel i farta at det er bemerkninger på utsnittet - vil jeg påpeke at jeg hadde foretrukket et enda tettere utsnitt. Gjerne 10-15% tettere på i overkant. Slik det er nå, blir kuttingen oppe nesten litt tilfeldig.
Bprtsett fra det overnevnte, et finfint profilportrett...
John :-)
Normalt har jeg sans for tette utsnitt slik du nevner, John. Grunnen til at jeg valgte dette utsnittet er tegningene i håret, ikke minst de små hårstråene som går ned i pannen. Jeg synes dette tilfører det mørke, harde ansiktet en (nødvendig) kontrast. Det er fristende på sammenligne det med et musikk, der diskant og bass begge er nødvendige ingredienser.
Skalperingen er for å unngå at betrakterens blikk glir ut av bilderammen oppe. Men jeg ser innvendingen.
Mvh. Lasse Fløde
Så kul profil
Av alle vinkler du kunne tatt dette bildet fra, gir dette utsnittet en aldeles henrivende effekt, helt etter min smak.
Diggbart. Mvh Eivind